Desktop Central is nu Endpoint Central


Vanaf deze zomer zal Desktop Central verder gaan onder de naam Endpoint Central. Wat 16 jaar geleden begon als nieuw product om Client management tools te vervangen is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige tool voor Unified Endpoint Management. Rond 2010 is mobile device management toegevoegd en later (in 2012) verbeterde beveiligingsfeatures. Daarna heeft ManageEngine het product ook nog beschikbaar gemaakt voor cloud, diverse dagelijkse taken als on-/offboarding geautomatiseerd en de tool beschikbaar gemaakt voor praktisch elk denkbare type endpoint.

De naam Desktop Central dekt duidelijk de lading niet meer en daarom heeft ManageEngine ervoor gekozen om te rebranden. Enpoint Central is een naam die de volwaardige feature set en mogelijkheden goed weerspiegelt. 

Wat verandert er voor jou?

In essentie verandert er eigenlijk niet zo veel. De functionaliteiten blijven hetzelfde, alleen de naam en branding veranderen. Je hoeft dus verder niets te doen of aanpassen.

ManageEngine zal natuurlijk wel blijven door ontwikkelen. Endpoint Central zal dus, net als Desktop Central, Voorzien van nieuwe functionaliteit die volgt op de ontwikkelingen in de markt en daarmee het product nog verder verbeterd. De roadmap is online te bekijken en is gebaseerd op het geloof dat de markt steeds meer hybride zal worden. Een combinatie van On-premise, cloud, virtuele, fysieke machines, conventionele werknemers op kantoor en remote users. Daarnaast focust de doorontwikkeling zich op een optimale integratie van Endpoint security en UEM. 

Vragen?

Zijn er nog onduidelijkheden of wil je graag meer informatie? Neem dan even contact op met een van onze specialisten via: helpdesk@cbabenelux.com / +31 (0)20-6104888 of gebruik ons contactformulier.