CBABenelux - Services

Jaren kennis en expertise op het gebied van IT software
#1 partner bij IT implementaties

IT Services

CBABenelux levert niet alleen applicaties en de bijbehorende licenties maar ondersteund deze ook door een breed scala aan kennis van verschillende producten en diensten.  

Zo doen wij op een aantal vaste momenten in het jaar een controle doen van de applicatie of een strippenkaart waarbij u ons kunt contacten als er vragen of problemen zijn met de applicatie. 

Wij kijken ook verder dan alleen maar het leveren van producten, wij willen uw partner zijn als het gaat om IT-optimalisatie door middel van onze tooling, analyse en optimalisatie van processen en natuurlijk het welzijn en IT awareness van uw medewerkers. 

Waarom kiezen voor de Services van CBABenelux?

+ On-site of remote consultancy/support
+ Trainingen en productsessies
+ Helpdesk analyse
+ Aanbieder van zeer compleet pakket aan IT software
+ Zowel Nederlands als Engelse support
+ Cloud Service en Werkplekbeheer
Meer informatie over onze services?

Meer over onze services

1. On-site of remote consultancy

Implementatie van een van de producten door een ervaren gecertificeerde consultant. Deze verzorgd de complete installatie, configuratie en eventuele training en documentatie. Deze consultant zal ook zorgdragen voor het nakomen van de overeengekomen afspraken. Implementatie vinden plaats op basis van de volgende richtlijnen:

  • Nadat de intake heeft plaatsgevonden geeft de consultant een planning af met de tijdsplanning en de hoeveelheid uren. Daarbij zullen bovendien de eisen met betrekking tot de configuratie, systeem en de beschikbaarheid van de interne medewerkers worden benoemd. Dit om vertraging in het project te minimaliseren. 
  • Na akkoord van de klant starten we met de implementatie van het product of de dienst. 
  • Na de implementatiefase wordt er een implementatie verslag c.q. opleveringsdocumentatie met installatie parameters opgeleverd. 
  • Hiermee start de acceptatie en evaluatie periode. Deze dient uiterlijk één maand na eerste installatie dag te zijn afgerond. 
  • Een verslag met de implementatie en de parameters is geaccordeerd door de opdrachtgever. Open issues zijn vastgelegd met tijdspad. Na de acceptatie zal een decharge verklaring worden ondertekend door de klant en CBABenelux. 

On-site of remote Support 

Er zijn twee mogelijkheden voor support, namelijk:

1) Op basis van vaste afspraken

2) Op basis van ad hoc support door middel van een strippenkaart

Vaste Afspraken

Door middel van een vast aantal uren per maand/jaar af te nemen voor bijvoorbeeld een maandelijkse Health check van uw applicatie. Hierbij geven wij advies over eventuele aanpassingen Vasbinnen de applicatie of voor het gebruik. 

Ad hoc support met strippenkaart

Voor een snellere responstijd adviseren wij een strippenkaart. Deze strippenkaart is een vaste prijsafspraak gemaakt op basis van 10, 20 of meer uren over een bepaalde periode. Bij een strippenkaart ligt een SLA (Service Level Agreement) aan ten grondslag welke aangeeft in hoeveel tijd wij uw aanvraag in behandeling nemen. Daarnaast is hierin opgenomen of dat alleen binnen kantooruren is of extra in de avonduren en in weekend of eventueel 24/7 uur support.

2. Trainingen of product-/kennissessies

Heeft u al één van de applicaties of wilt u juist een nieuwe applicatie in gebruik nemen dan bieden wij een training op maat aan. Deze training kan verschillende niveaus hebben, van gebruiker tot administrator gebruiker. Ook voor nieuwe medewerkers bieden wij een trainingen op maat. 

Wij organiseren ook kennissessies waarbij wij samen inzicht krijgen welk product het beste binnen uw organisatie past. Na deze eerste inventarisatie van de wensen en eisen zullen wij samen met de organisatie de producten tegen het licht houden die in aanmerking komen. Na de keuze voor een specifiek product of combinatie van producten kunnen wij een POC (Proof Of Concept) starten van de applicatie.

3. Helpdesk analyses

Er zijn twee soorten helpdesk analyses. Namelijk de helpdesk QuickScan en/ of een helpdesk DeepScan. Ongeacht welke helpdesk. Gespecialiseerd in TopDesk en ServiceDesk Plus.

Een QuickScan Consultant analyseert de applicatie en de implementatie van de top 3 bedrijfsprocessen binnen de helpdesk. 

De DeepScan consultancy analyseert naar de totale helpdesk inclusief de bedrijfsprocessen die gebruikt worden binnen de organisatie.

De QuickScan

Met de QuickScan krijgt u snel inzicht in de kwaliteit van uw applicatie en de benutte en onbenutte functionaliteiten van uw applicatie. Wij voeren de volgende acties binnen een dag uit: 

  • Inventarisatie van openstaande vragen en wensen
  • De QuickScan zelf
    + Configuratie check op 100 punten
    + Onbenutte of onbekende features controleren. 
    + Integratie met andere Manage Engine producten. 
  • Een afsluitend gesprek met daarin de eerste bevindingen. 
  • Definitief adviesrapport met de bevindingen en advies. 

De DeepScan
Met de DeepScan krijgt u inzicht in de totale stroom met meldingen inclusief alle bedrijfs-processen die gebruikt worden binnen uw organisatie. Een ervaren consultant stelt de doelstellingen van de DeepScan samen met u (de opdrachtgever) op. Hierbij wordt door ons een vertrouwelijke NDA wordt ondertekend.

Een uitgebreide DeepScan analyse neemt meestal meerdere dagen in beslag. Meer dan 150 punten worden gecontroleerd en geanalyseerd. 

Meerdere doelstellingen worden in de analyse opgenomen zoals bijvoorbeeld: 

  • Waar komen de meeste vragen vandaan en wat zijn de belangrijkste IT-problemen? 
  • Welke bedrijfsprocessen zijn tijdrovend en kosten het meest
  • Hoe is de kwaliteit van uw bedrijfs-processen en wat is uw doelstelling?
  • Is het mogelijk te bezuinigen?
  • Zijn er migraties met andere producten en diensten?
  • Hoe is de performance en welke afspraken zijn gemaakt met de business? 
  • Met de antwoorden van deze DeepScan wordt een advies uitgebracht. Hier zullen korte (Quick wins) en lange termijn adviezen aan ten grondslag liggen. 

    4. Projectmanagement

    CBA heeft een aantal ervaren projectleiders en consultants die u naast de implementatie van producten ook ondersteunen in andere projecten. Denk hierbij aan veranderingen van IT-processen binnen uw organisatie, het inventariseren aanpassen van uw informatiebeveiliging en beleid, security checks, awareness programma’s/ sessies.

    Tijdelijke vervanging van een teamleider en/of IT-manager behoort bovendien tot de mogelijkheden. U hoeft dus niet perse gebruik te maken van onze applicaties. Wij zijn hierin een onafhankelijke partner met als voornaamste doel uw project succesvol en meetbaar te realiseren.

    5.  Cloud Service en werkplek beheer en ITOM

    Wilt u compleet ontzorgd worden met uw werkplekbeheer? Dan is onze cloud dienst wellicht iets voor u.

    Via werkplekbeheer zorgen wij voor het up to date houden van endpoints, OS, applicaties, configuraties en containers. Dit doen wij door middel van onze applicaties Desktop Central, Mobile Device Manager, Browser Sercurity Plus, Kaspersky en meer. 

    Zo zijn uw endpoints; Windows, Mac, Linux, Smartphone IOS, Android, en andere mobiles altijd up to date en goed beveiligd.

    Optioneel: 

    • ITOM, De ICT infrastructure monitoring (Netwerk, Servers, Applicaties databases, Enterprise passwords management, Active Directory beheer en audits etc. 
    • Endpoint Full Service is incl. periodieke vervanging van de apparatuur. 

    6. Iboya Total Health Academy 

    IT tools zijn belangrijk maar de mens is dienen we ook niet te vergeten CBABenelux, heeft veel organisaties van binnen gezien en kent hierdoor als geen ander het belang van werknemers. Zij zijn het fundament van uw organisatie.

    Met het juiste gereedschap dat wij leveren in de vorm van softwareproducten is de organisatie er dus niet alleen! 

     Vitale, efficiënte en gelukkige medewerkers binnen uw organisatie zijn daarom essentieel. Met dit in het achterhoofd hebbe wij een partnership met Iboya Total Health Academy gesloten.  

    Somewhere, somehow, something went very fast terrible wrong.... 

    Iboya Total Health Academy heeft een uniek onlineprogramma ontwikkeld waarbij binnen een aantal dagen de 1ste stap gezet door deze nieuwe totaalbenadering (holotisch) voor een optimaal resultaat binnen uw organisatie. Meer vitaliteit, rust met minder pijn en stress en gelukkiger, ook privé! 

    Met bekende personal trainingscoach Iboya Total Health Academy bieden wij een laagdrempelige online platform of bedrijfs-workshops over lifestyle werkhouding, voeding, mindfulness awareness en toepassingen met leuke en handige praktijkoefeningen, lachen is ook gezond, om je mentaal en fysiek te verbeteren. 

    Dit heeft direct een positief resultaat in uw organisatie door minder uitval, meer teamspirit, meer plezier en omzet. Maar ook privé voor hen die deze Total Health Online platform of workshop van Iboya Total Health hebben gevolgd!

     Bij de inventarisatie zullen de volgende onderwerpen aan het licht komen: 

    • Juiste houding en technieken 
    • Effectief bewegen met direct meer resultaat 
    • Pure voeding, voedingspatronen, fabels en waarheid 
    • Stresspreventie 
    • Mindfulness
    • Lifestyle advies 
    • Werkplek advies.

    Professioneel advies?

    Weet je niet precies welke tool het beste past bij jouw wensen en organisatie? Onze experts helpen je graag verder!
    Contact opnemen

    Meer over onze services