Helpdeskanalyse
Is jouw helpdesk de spiegel van je organisatie?
Om dit te onderzoeken, bieden wij twee soorten helpdeskanalyses: de QuickScan en de DeepScan. Deze scans zijn geschikt voor alle soorten helpdesks, zowel intern als extern, en ongeacht welke applicatie je gebruikt. Wij zijn gespecialiseerd in ServiceDesk Plus, maar bieden ook helpdeskanalyses voor andere aanbieders.
QuickScan
Bij de QuickScan analyseert onze consultant de applicatie en de implementatie van de top drie bedrijfsprocessen binnen je helpdesk. Met deze scan krijg je snel inzicht in de kwaliteit van je applicatie en het maakt duidelijk welke functies je nog niet (optimaal) gebruikt. Wij voeren de volgende acties binnen een dag uit:
- Inventarisatie van je openstaande vragen en wensen
- Configuratiecheck op 100 punten
- Onbenutte of onbekende features controleren
- Integratie met (andere) ManageEngine producten
- Een afsluitend gesprek met daarin de eerste bevindingen
- Definitief adviesrapport met de bevindingen en advies
DeepScan
Bij deze uitgebreide DeepScan analyseert onze consultant jouw totale helpdesk inclusief alle (best practice-) bedrijfsprocessen die gebruikt worden binnen je organisatie.
Een ervaren consultant met CEO en/of CIO ervaring stelt samen met jou de doelstellingen van de DeepScan op. We ondertekenen hierbij een vertrouwelijke NDA.
Een uitgebreide DeepScan-analyse neemt meestal meerdere dagen tot een week in beslag, waarbij meer dan 150 punten worden gecontroleerd en geanalyseerd.
De analyse bevat altijd meerere doelstellingen, onder andere:
- Waar komen de meeste vragen vandaan en wat zijn de belangrijkste IT-problemen?
- Welke bedrijfsprocessen zijn tijdrovend en kosten het meest?
- Hoe is de kwaliteit van uw ITSM-processen en wat is uw doelstelling?
- Is het mogelijk te bezuinigen?
- Zijn er migraties met andere producten en diensten?
- Hoe is de performance en welke afspraken zijn gemaakt met de business?
Met de antwoorden van deze DeepScan wordt een advies uitgebracht, met het oog op zowel korte- (quick-wins) als langetermijnwinst.